Gikk hybrid – doblet antall deltakere
Løsningen til EHiN ble å gjennomføre et hybridevent med både fysiske og digitale deltakere. Etter gode erfaringer med bruk av Tappins digitale plattform for digitale eventer, bestemte de seg for å fortsette med denne da de gikk over til hybrid. Å tenke digitalt, selv når fysiske arrangementer er mulig, gir EHiN en helt ny dimensjon.
– Med et digitalt EHiN kan vi nå ut til mange flere enn før. Det betyr også at deltakerne ikke må bo i Oslo-området eller reise langt for å få med seg innholdet. Det syns vi er et svært godt argument for å satse på digital konferanseløsning, sier Nard Schreurs, administrerende direktør i EHiN.
Resultatet av satsningen var slående. Ved å gjøre det mulig å delta digitalt, har EHiN klart å doble antallet deltakere sammenlignet med da de arrangerte fysiske eventer. Konferansen gikk over to dager med omtrent 3000 deltakere, hvor halvparten var med digitalt.
Å øke deltakermassen var ikke den eneste årsaken til at EHiN valgte en hybrid løsning. De som har deltatt fysisk på konferanser har historisk gått glipp av mye som foregår, siden det er mye som gjennomføres parallelt. Ved å engasjere Tappin, og etablere en digital konferanseplattform hvor foredragene lagres, vil deltakeren når som helst kunne se på innhold de ikke fikk med seg.
– Det gir en høy verdi at man kan se foredrag i etterkant. Mange sesjoner har godt besøk direkte, men vi ser at dette øker mye etter at konferansen er over. Selve åpningen ble sett av nesten tusen fysiske deltakere, og rundt 500 på video. Nå ser vi at åpningen med Ingvild Kjerkols tale har blitt sett ytterligere 3000 ganger. Totalt fra arrangementet har det vært 27 737 visninger via Tappin i perioden frem til 31. desember. Det viser et enormt behov for dette digitale innholdet og ikke minst har det en høy verdi for våre deltakere at innholdet er tilgjengelig i etterkant, sier Nard.